Skip to main content
Kundcase

Prod46 producerar utbildningsfilmer för Lunds Universitet

Kundcase: Utbildningsfilm Skola

LUND UNIVERSITET

Prod46 har tillsammans med Storisell producerat en filmserie för Historiska Museet på Lunds Universitet i en produktion som ingår i ArchaeoBalt. ArchaeoBalt-projektet syftar till att presentera nya sätt att lyfta fram glömda kulturella och materiella kulturarv för att öka utbytet inom “arkeoturism” i Danmark (Bornholm), Polen (Gdansk) och Lund i de södra delarna av Östersjön. Tillsammans med Storisell producerade hela produktionen från koncept, filmproduktion, filmredigering och korrektur. Vi vill tacka teamet på Storisell och Lunds Universitet för ett bra samarbete. Här visar vi upp vår trailer från produktionen.

UPPTÄCK VÅRA PRISER

VÄLKOMMEN TILL PRODUKTIONSBOLAGET PROD46

Välproducerade filmer kan stödja många affärsområden i en verksamhet. Vårt team på Prod46 hjälper därför våra kunder växa genom att förvandla deras kommunikation till ett rörligt format. Ta första steget och väx företaget med film. Varmt välkomna till produktionsbolaget Prod46.

PRISGUIDE

Ladda ner vår prisguide

Begär våra priser via formuläret – prislistan skickas ut automatiskt inom några minuter via email. Om du har frågor om ditt nästa filmprojekt kan du också ringa 010-205 1616 eller maila hej@prod46.se så kan vi diskutera ert nästa projekt direkt.

Kundcase

VERISURE

Prod46 har tagit fram företagsfilmer för Verisure. Filmen ska förbättra Verisures employer branding för att användas i kundens rekryteringsarbete. Målet är att visa hur en normal dag kan se ut för en medarbetare på Verisure från hemmet, kontoret till fältarbetet. Vi ville även i fånga organisationens kultur och bygga förväntningar hos nya kandidater om att det finns utvecklingsmöjligheter inom kundens organisation. Prod46 tog tillsammans med vår samarbetspartner, Storisell, fram alla idéer i vår förproduktion tillsammans med kund och arbetade fram inspelningsplatser, deltagare och redigeringsarbetet. Vi vill tacka Verisure och Storisell för ett väl genomfört filmprojekt.

Kundcase: Testimonialfilmer

EMARKETEER

Prod46 har tagit fram testimonialfilmer för eMarketeer i Rotterdam och Oslo. Vi fick i uppdrag att filma ett event och genomföra flera kundintervjuer för eMarketeers kund IHS. Vi har, tillsammans med Storisell, utvecklat hela produktionsplanen och redigeringsarbetet. Storisell har lagt på animationseffekter. Vi vill tacka alla inblandade för ett bra filmprojekt.

Kundcase: Testmonialfilmer

REWELL

Tillsammans med Storisell har Prod46 tagit fram patientfilmer för Rewell. I detta filmprojekt tog vi fram patientfilmer som med två välkända personer; Roger Melin och Kalle Moraeus. Målet var att skapa kortare filmer som var för sig skulle fokusera på en del av behandlingen och ge Rewell mycket material för deras marknadsföringskanaler. Det är viktigt för oss på Prod46 att vi skapar film som är säljdrivande och som bidrar till att våra kunder växer. Vi går därför alltid igenom allt i början av projektet i en workshop så att vi kan tydligt specificera alla delar ni behöver för att maximera ert innehåll och resultat.

Kundcase: Reklamfilm

GAPWAVES

I detta kundcase visar vi vår filmproduktion för Gapwaves. Gapwaves grundades 2011 av prof. Per-Simon Kildal vid Chalmers tekniska universitet och noterades på Nasdaq First North Growth Market i november 2016. Tack till teamet på Gapwaves för en bra produktion.

Kundcase: Testimonialfilm

STORISELL

Denna produktion genomförde Prod46 i Barcelona för vår delägare Storisell. Denna testimonialfilm beskriver samarbetet mellan Storisell och Whisbi. Whisbi är en global live-video engagement lösning för enterprise som hjälper marknads- och säljteam nå ut. I slutet av intervjun visar vi även slutresultatet och en av många animationsfilmer som Storisell producerat för Whisbi. Vi vill tacka all inblandade för en bra produktion.

Kundcase: Explainers

EQUISPORT

I detta kundcase visar vi upp filmer som producerats för playkanalen Equisport som är nordens största streamingtjänst för hästsport. Prod46 har haft hela produktionsansvaret från grunden. Vi vill tacka teamet på Equisport för ett bra samarbete.

Kundcase: Instruktionsfilmer

FERROAMP

Prod46 har tillsammans med Storisell tagit fram instruktionsfilmer för Ferroamp. Ferroamps EnergyHub-system introducerar ett nytt framtidssäkert sätt att integrera solenergi, energilagring och likströmslaster i ett system. Det är viktigt för oss på Prod46 att vi skapar instruktionsfilmer som är enkla att förstå för målgruppen och som bidrar till att process förenklas i alla led. Vi går därför alltid igenom vad som behövs i början av projektet i en workshop så att vi kan tydligt specificera alla delar ni behöver för att maximera ert tydlighet i instruktionsfilmen.

Kundcase: Intervjufilm Återförsäljare

TEMPUR

Tillsammans med vår samarbetspartner Storisell har Prod46 tagit fram intervjufilmer för Tempur med fokus på deras återförsäljare i Sverige. Prod46 har, tillsammans med Storisell, tagit fram hela filmen från grunden. Vi vill tacka teamet på Tempur för ett bra samarbete.

Kundcase: Eventfilm

SIOCAST

Prod46 tagit fram eventfilmer för Siocast i Essen, Tyskland. Målet med vår produktion var att intervjua partners, deltagare och Siocasts egna team på plats för att producera flera segmenterade filmer i efterhand. Vi vill tacka alla inblandade från teamet på Siocast.

Kundcase: Företagsfilm

MINTY DIGITAL

Prod46 har tagit fram intervjufilmer för Minty Digital i samarbete med Storisell i Barcelona. Här intervjuade vi Minty Digitals VD och grundare, Charlie Clark, som berättar om deras verksamhet. Vi vill tacka alla deltagare för ett bra samarbete.

Kundcase: Testimonials

CRISP CHAT

Prod46 har tagit fram testimonialfilmer för Crisp Chat i Barcelona. I denna produktion har vi intervjuat flera slutkunder till Crisp Chat på spanska och engelska för att skapa referensmaterial och social proof. Vi vill tacka alla inblandade i produktionen.

Kundcase: Produktfilm

OXCEED

Prod46 har tagit fram produktfilmer för Oxceed i samarbete med Storisell i Malmö. Här intervjuade vi en av medgrundarna på Oxceed som berättar om deras nya produktlansering. Vi vill tacka alla deltagare för ett bra samarbete.

Kundcase

Prod46 producerar utbildningsfilmer för Lunds Universitet

Kundcase: Utbildningsfilm Skola LUND UNIVERSITET Prod46 har tillsammans med Storisell producerat en filmserie för Historiska Museet på Lunds Universitet i en produktion som ingår i…
Kundcase

Prod46 producerar filmer för Equisport

Kundcase: Equisport EQUISPORT I detta kundcase visar vi upp filmer som producerats för playkanalen Equisport som är nordens största streamingtjänst för hästsport. Prod46 har haft hela…
Kundcase

Prod46 producerar för Bonaviva

Kundcase Tillsammans med vår ägare och samarbetspartner Storisell har Prod46 tagit fram företagsfilmer för Bonaviva. Filmkampanjen innehåller flera typer av filmproduktioner; explainers, intervjufilmer och walkthroughs.…
Företagsfilmer

Film

Vad är viktigt att tänka på när man producerar filmer för företag? Vad är viktigt när man vill intervjua kunder, samarbetspartners och medarbetare? Här har vi skrivit ner några detaljer som ni kan tänka på inför er nästa filmproduktion med oss på Prod46. Om ni vill ha en offert från någon på ert team skicka era kontaktuppgifter till hej@prod46.se eller ringa 010-205 1616. Ni kan också ladda ner våra priser via formuläret så skickar vi ut mer information automatiskt inom 10 minuter.

Du vill producera film till företaget… Bra, då kör vi igång!

Här kommer några vanliga frågor och svar som vi tagit fram för att underlätta en intervjubaserad filmproduktion. Ni kan begära er offert via hej@prod46.se eller ringa 010-205 1616.

Generellt, hur producerar man bra intervjufilmer?

Inspelningsplatsen är avgörande för en att producera en bra intervjufilm. Intervjun behöver ske i rätt typ av miljö och med rätt typ av förutsättningar. En bra intervjufilm består av två saker: intervjun och b-roll. B-roll är sekundära filmklipp som förstärker innehållet i samtalet. Vanligtvis spelar vi in intervjun innan vi tar fram b-roll. Rummet för intervjun är avgörande. Det behöver finnas plats för kameror och lampor, det behöver vara tyst och fritt från störande ljud som t.ex samtal, trafikbuller och fläktar, och ljusinsläpp från fönster behöver kunna kontrolleras med bland annat gardiner eller persienner. I många fall har vårt team med sig lampor som är anpassade för en filmproduktion och då är vi inte beroende av fönsterljus eller taklampor. En sak som är viktig är bakgrunden. Hur ser den ut? Består bakgrunden av en tråkig vit vägg eller är det kontorslandskap som syns? Vill ni istället ta fram filmen i en kreativ studio eller kanske en mysig hemmamiljö? Utrymmet bakom intervjupersonen – motivet – upptar 90% av bildytan, så det är viktigt att den ser bra ut. Här hjälper vi gärna till att hitta något som passar för er videoproduktion. Det är inte ovanligt att man är lite nervös inför en intervju. Det är flera kameror som pekar på en och det kan kännas lite utelämnande om man inte är van. Lyckligtvis vårt trevliga team med er på plats och kan hjälpa till så att ni känner er bekväma och på så vis göra upplevelsen så positiv som möjligt. När vi är nöjda med intervjun så spelar vi in b-roll. B-roll är inklipp som vi använder för att förstärka innehållet i samtalet: pratar vi om en ny produkt så vill vi gärna visa produkten; pratar vi om fantastiska kunder så vill vi gärna visa filmer på dem. B-roll ger oss även möjlighet att dölja klipp i intervjun – vilket förbättrar klippningsarbetet så att filmen flyter på ännu bättre än vid inspelningstillfället och ser ännu bättre ut.  Innan vi tar oss an b-roll så går vi igenom hur intervjun gick och vad för b-roll vi vill fånga. Alla idéer är bra i detta delmoment och här passar vi på att filma så mycket som möjligt för att kunna vara flexibla när vi återvänder till kontoret för att börja redigera era nya filmer.

Vad är det viktigt att man tänker på i förproduktionen?

Det är viktigt att fundera över vilket resultat man vi ha. En intervjufilm är mer en bara en person som pratar. Fundera därför på hur du vill att filmen i slutändan ska se ut. Ska det vara filmer med högt eller lågt  tempo? Snabba klipp och spännande musik för att förmedla spontanitet och energi? Ska era filmer vara långsamma och svepande för att förmedla trygghet och stabilitet? Man brukar tala om “filma för resultatet”. Ju tydligare idé ni har kring ert önskade resultat är när vi filmar, ju bättre blir vår träffsäkert i materialet.

Hur kan man som kund förbereda sig inför en intervju?

För att få ut det bästa av intervjun gäller det att vara förberedd och att känna till vad intervjun ska förmedla – vad ska tittaren ta med sig av intervjusamtalet? Hur många olika segment ska innehållet prata till? Kanske ska vi upprepa samma fråga flera gånger och vinkla svaren mot olika målgrupper? Det är inte ovanligt att du kommer få ta del av intervjufrågorna i god tid före intervjun – varför inte ägna tid åt att läsa igenom dem och planera dina svar? Skriv gärna ned dem på ett papper som du sedan tar med dig. Vi tar gärna del av dina anteckningar så att vi kan optimera och presentera ert svar med bra b-roll. Låt en kollega ställa dig frågorna och testa svaren för att se om de känns naturliga. Kanske du och dina kollegor tillsammans kan prata ihop er, så du har möjlighet att vara väl förberedd innan det är dags att spela in. Ju mer du förbereder dina svar, ju mer tid kan vi lägga där det verkligen gör nytta under inspelningsdagen.

Leave a Reply